Sprzedaż w internecie dzięki Shopify, jak zacząć?

0
2597
Shopify
Wiesz, że sklep internetowy możesz założyć nawet w tydzień, i to bez posiadania specjalistycznej wiedzy na temat tworzenia stron www, obsługi CMS-ów (systemów zarządzania treścią)? Jest to możliwe dzięki platformom sklepowym, takim jak Shopify. Sprawdź, jak zacząć.

Co to jest Shopify?

Shopify to platforma, gotowy „silnik” sklepów internetowych. Czyli, w praktyce, system CMS (Content Management System), który umożliwi ci założenie własnego e-sklepu bez posiadania technicznej wiedzy.

Obecnie mówi się o tym, że Shopify jest najpopularniejszą platformą e-commerce, która została wdrożona w kilkuset krajach. To, co ją wyróżnia, to przede wszystkim łatwość użytkowania (jest prosta i intuicyjna w obsłudze), a także mnogość stale rozwijanych aplikacji, z pomocą których dopasujesz ją do swoich potrzeb.

Możliwości, jakie oferuje Shopify, to m.in.:

  • sprzedaż na wielu kanałach (także na Facebooku, Pintereście, w aplikacjach mobilnych);

  • różnorodność procesorów płatniczych, ułatwiających dokonywanie zakupów (to zarówno Shopify Payments, jak i inne bramy płatności, które można zintegrować z tą platformą);

  • sprzedaż produktów fizycznych i cyfrowych;

  • dodatkowe funkcjonalności, takie jak opcja odzyskiwania porzuconego koszyka lub integracja sklepu z Shopify POS.

Jak zacząć sprzedaż w internecie z pomocą Shopify?

Zastanawiasz się, jak zacząć sprzedaż w internecie z pomocą Shopify? Nie dość, że jest to bardzo proste, to do wyboru masz dwie drogi. Pierwsza z nich, prostsza, to podjęcie współpracy z agencją Shopify, która… zajmie się wszystkim za ciebie, dostarczając ci wdrożony i skonfigurowany sklep, a także przeszkoli cię z podstawowych narzędzi (np. modułu dodawania produktów). Agencja Shopify to nie tylko uruchomienie sklepu, ale także serwis, opieka techniczna, kontynuując z nią współpracę, masz gwarancję stałej pomocy.

Ciekawostką jest, że z agencją Shopify założysz sklep w kilka dni. A czy możesz to zrobić samodzielnie? Oczywiście, że tak, chociaż tutaj wszystko zależy od twoich umiejętności technicznych. Nie martw się – pisaliśmy, że ta platforma jest prosta w obsłudze, więc na pewno sobie poradzisz, aczkolwiek proces ten może się wydłużyć.

To, co musisz na początku zrobić, to zarejestrować swoje konto w Shopify, a także podać podstawowe dane związane ze sklepem. Na tym etapie nie dokonujesz żadnych płatności, ponieważ otrzymujesz 14-dniową wersję testową. Masz już konto? Witaj w panelu administracyjnym. Kolejne kroki to podstawowa konfiguracja sklepu, wybór i dostosowanie motywów oraz… dodanie pierwszy produktów, kategorii! Oczywiście, czekają cię też kwestie związane z wyborem mechanizmu płatności, a także konfiguracją wysyłki, ale nie martw się, wszystko jest opisane.

Co ciekawe, nie musisz wykupić domeny przed rejestracją konta w Shopify, zrobisz to za pośrednictwem tej platformy. Prawda, że to proste?

Shopify – cennik

Za możliwość korzystania z platformy Shopify należy uiszczać comiesięczną opłatę abonamentową. Cykl rozliczeniowy wynosi 30 dni, a wysokość opłaty uzależniona jest od wybranego pakietu cenowego:

  • Shopify Basic – 29 USD/miesiąc;

  • Shopify – 79 USD/miesiąc;

  • Advanced Shopify – 299 USD/miesiąc.

Korzystając z Shopify w cyklu miesięcznym, możesz w każdym momencie anulować subskrypcję platformy. Jeśli natomiast wybierzesz cykl roczny, dwu- lub trzyletni, możesz liczyć na rabaty. Wiąże się to oczywiście z koniecznością opłacania platformy przez cały czas trwania umowy.

Czy to się opłaca? Praktyka pokazuje, że większość sklepów internetowych bazuje na platformach e-commerce, typu Shopify. Jeśli chcesz się przekonać, czy to rozwiązanie dla ciebie, skorzystaj z wersji testowej i sprawdź możliwości Shopify.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj